Методичні рекомендації зі створення портфоліо бібліотекаря закладу освіти
Портфоліо бібліотекаря – повне зібрання власних досягнень.Головна мета портфоліо – оцінювання роботи бібліотекаря з теми (проблеми) саморозвитку, дослідження його творчого та професійного зросту.
1 Загальні вимоги до оформлення портфоліо та принципи його створення:
• системність, регулярність само моніторингу (постійне оновлення даних);
• достовірність;
• об’єктивність;
• структуризація матеріалів;
• логічність;
• лаконічність;
• охайність, естетичність оформлення;
• наочність результатів.
2 Структура портфоліо:
• титульний лист;
• зміст.
Розділ 1.Загальні відомості про бібліотекаря:
• прізвище, ім’я, по батькові, рік народження;
• освіта(що і коли закінчив, отримана спеціальність і кваліфікація за дипломом);
• стаж(загальний трудовий, стаж бібліотечної роботи у даному закладі);
• кваліфікаційна категорія (рік)
• підвищення кваліфікації (назва структури, рік, місяць, проблематика курсів);
• участь у діяльності громадських та професійних організацій;
• копії документів ( дипломи, сертифікати, грамоти, листи подяки;
• інші документи на розсуд бібліотекаря
Розділ 2. Результати професійної діяльності В цьому розділі містяться:
• матеріали про результати діяльності шкільної бібліотеки за певний період (навчальний рік, порівняльний аналіз показників за 3 роки);
• результати атестації бібліотекаря;
• результати методичних перевірок бібліотеки.
Розділ 3. Виховна діяльність
• сценарії масових заходів;
• програми, анкети, вікторини та інше;
• фотографії;диски заходів.
Розділ 4. Методична діяльність У цьому розділі містяться методичні матеріали, які свідчать про професіоналізм бібліотекаря:
• робота в методичному об’єднанні шкільних бібліотекарів;
• співпраця із бібліотекарями шкіл району, міста, ЦБС;
• участь у професійних конкурсах («Шкільний бібліотекар року», «Живи, книго !»; • проведення відкритих масових заходів;
• маркетингові, моніторингові заходи;
• зразки бібліографічних покажчиків, списків літератури;
• творчий звіт, методичні посібники, узагальнення досвіду роботи.
Розділ 5. Експертна оцінка діяльності.
Розділ містить документи, які розкривають оцінку діяльності бібліотекарів адміністрацією школи, колегами, РМК:
• характеристики бібліотекаря;
• відгуки методистів, адміністрації школи, бібліотекарів району.